خانه » آنچه موزیسین ها باید در مورد حق چاپ بدانند

آنچه موزیسین ها باید در مورد حق چاپ بدانند

اگر شما یک موسیقیدان هستید، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید در مورد قانون کپی رایت و حمایت های موجود در دسترس شما بدانید. با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا علاوه بر کسب اطلاعات بیشتر ، به جدیدترین آهنگ های خارجی و ایرانی هم دسترسی داشته باشید و از آن لذت ببرید …

اول، باید بدانید که حفاظت از حق چاپ از لحظه ای که یک اثر اصلی در یک رسانه تثبیت می شود، وجود دارد. به عنوان مثال، تثبیت زمانی اتفاق می افتد که یک آهنگ در یک فایل صوتی ضبط می شود یا زمانی که یک اثر موسیقی در نت موسیقی یا یک فایل دیجیتال نت نویسی می شود. اصلاً نیازی نیست کار دیگری انجام دهید تا کارتان توسط کپی رایت محافظت شود. به عنوان صاحب اثر شما، حق چاپ به شما این حق را می دهد که نسخه هایی بسازید و بفروشید، آن کپی ها را توزیع کنید، کارهای جدید بسازید و کار را به صورت عمومی اجرا کنید

استفاده از کار شخص دیگری

الهام گرفتن از کار دیگران در فرآیند خلاقیت ذاتی است. نوازندگان اغلب از آثار دیگر برای ایجاد آهنگ های جدید، اجراهای عمومی و ضبط استفاده می کنند. مهم این است که تصور نکنید که می توانید آزادانه از کارهای دیگر استفاده کنید. در اینجا چند اصل مهم کپی رایت وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

به طور کلی، برای استفاده از صداهای ضبط شده یا آثار موسیقی یک هنرمند دیگر، باید:

  • از کارهایی استفاده کنید که از قبل در مالکیت عمومی هستند .

مستقیماً از دارنده حق چاپ اجازه بگیرید، یا طبق شرایط تعیین شده توسط قرارداد مجوز، کار را مجوز دهید.

  • به محدودیت قانونی برای حقوق انحصاری، مانند استفاده منصفانه یا مجوز بخش 115 برای آثار موسیقی اعتماد کنید.

هیچ حداقل سخت و سریعی از موسیقی وجود ندارد که بتوانید در صورت نیاز بدون دریافت مجوز از آن استفاده کنید.

هنگامی که قصد دارید از کار شخص دیگری استفاده کنید، به عنوان مثال هنگام ضبط آهنگ کاور، همیشه همه موارد مورد استفاده خود را با حقوق انحصاری حق چاپ مقایسه کنید و مطمئن شوید که به طور قانونی در هر استفاده ای شرکت می کنید.

صاحبان حق چاپ اغلب نمایندگانی دارند که مسئولیت صدور مجوز آثار و انواع خاصی از استفاده آثارشان را بر عهده دارند. این ممکن است، برای مثال، یک ناشر موسیقی یا سازمان حقوق اجرا باشد .اگر از کار شما به طور غیرقانونی، بدون اجازه شما و بدون محدودیت قانونی استفاده شود، این حق شماست که پیگرد قانونی داشته باشید. با این حال، قبل از طرح دعوای نقض حقوقی برای کار خود در ایالات متحده، باید کار خود را در دفتر حق چاپ ثبت کنید. و اگر می خواهید در آن دعوی خسارت قانونی یا حق الوکاله را پیگیری کنید، باید در مدت معینی ثبت نام کنید. به عبارت دیگر، اگر برای مثال، شخصی را به دلیل استفاده از کار خود بدون اجازه شما به دادگاه می‌کشید و می‌خواهید هزینه‌های وکیل خود را پوشش دهید یا انواع دیگری از غرامت را دنبال کنید، باید ثبت نام کنید.

به طور کلی، دعاوی حق چاپ در دادگاه فدرال تصمیم گیری می شود. دفتر حق نسخه‌برداری در حال حاضر روی ایجاد هیئت ادعای حق نسخه‌برداری کار می‌کند، که یک انجمن جدید برای اختلافات کوچک حق نسخه‌برداری فراهم می‌کند. در آخرنوازندگان باید از دو به روز رسانی مهم قانون کپی رایت که اولین قانون نوسازی موسیقی (MMA) است و دوم قانون CASE است ، آگاه باشند.

ثبت کار شما

اگرچه اثر شما از لحظه ای که ثابت شد توسط حق چاپ محافظت می شود، می توانید برای مزایای اضافی، از جمله دسترسی به دادگاه های فدرال در صورت نقض، اثر خود را در اداره حق نسخه برداری ایالات متحده ثبت کنید. ثبت کار شما همچنین یک سابقه عمومی از مالکیت شما ایجاد می کند. درخواست ثبت نام در اداره حق نسخه برداری ایالات متحده مستلزم درخواست، هزینه تشکیل پرونده و یک کپی از اثر است.

آثارهنری شامل حق چاپ هستند

هنگامی که یک آهنگ را ضبط می کنید، ممکن است دو اثر ایجاد کنید که توسط حق چاپ محافظت می شود: یک اثر موسیقی و یک ضبط صدا. ضبط صدا و موسیقی، اشعار، کلمات یا سایر محتوای موجود در ضبط، آثار جداگانه‌ای هستند که دارای حق چاپ هستند. این آثار تابع قوانین متفاوتی هستند و معمولاً مالکیت و مجوز جداگانه دارند.

یک اثر موسیقایی ترکیب زیربنایی یک آهنگ به همراه هر شعر همراه آن است. آثار موسیقی معمولا توسط ترانه سرا یا آهنگساز ساخته می شوند. ضبط صدا مجموعه‌ای از صداهای موسیقی، گفتاری یا دیگر صداهای ثابت در یک رسانه ضبط، مانند یک سی‌دی یا فایل دیجیتالی است که به آن «صوت صوتی» می‌گویند. صداهای ضبط شده توسط مجری و تهیه کننده ضبط ایجاد می شود.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید