خانه » قرآن همیشه در دسترس با وب‌سایت تاریخ ما

قرآن همیشه در دسترس با وب‌سایت تاریخ ما

قرآن کتاب مقدس دین اسلام است و در باور مسلمانان سخنان خداست که به صورت وحی از سوی او توسط جبرئیل بر پیامبر اسلام (ص) نازل شده است. مسلمانان، قرآن را بزرگ ‌ترین معجزهٔ محمد و روشن‌ترین دلیل بر پیامبری او می‌دانند.قرآن خدا را به انسان نزدیک‌تر از رگ گردنش می‌داند، رابطهٔ انسان با خدا را بی‌نیاز از واسطه می‌داند و انسان را به تسلیم در برابر امر خدا فرمان می‌دهد. قرآن پدیده‌های طبیعی را نشانه‌هایی برای خدا می‌شمارد؛ دین و حقیقت را یکی می‌داند. قرآن مؤمنان را به جهاد در راه خدا می‌خواند و آنان را به نیکوکاری، به ویژه دربارهٔ مسکینان و یتیمان فرا می‌خواند. طبق حدیث ثقلین قرآن به همراه اهل بیت دو گوهری هستند که مسلمانان باید به آن دست بیازند تا گمراه نشوند.

قرآن مجید به عنوان کتاب آسمانی و معجزه جاوید پیامبر اسلام (ص)، کتاب هدایت بشر به سر منزل مقصود است کلیات برنامه‌های زندگی بشر است که اگر خوب از این کتاب شریف و برنامه‌های آن در زندگی خود استفاده کنیم قطعاً محیطی سرشار از صفا و صمیمیت خواهیم داشت هم سعادت دنیوی را کسب خواهیم نمود و هم به سعادت اخروی که هدف نهایی همه ماست خواهیم رسید مهم‌ترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی‌ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می‌گردیم و چه بسیار موانعی که با حضور قرآن از سر راه برداشته شده‌اند

نقش و اهمیت قرآن در زندگی بشر

قرآن کریم در برگیرنده هدایت و سعادت انسان در دنیا و آخرت می‌باشد و در تمام مراحل زندگی رهبر و راهنمای انسان به سوی کمال است این قرآن به راهی هدایت می‌کند که مستقیم‌ترین راه‌هاست … کسانی که با قرآن مأنوس‌اند به کمک قرآن حق را از باطل تشخیص می‌دهند. انسان نیازمند ارتباط مستقیم با آفریننده و هستی بخش خود است. این ارتباط اگر چه از طریق مناجات رازگویی درونی و قلبی می‌گیرد اما دسترسی به کلمات خود خداوند بسیار لذت بخش و اطمینان آور است. چنان که اقبال لاهوری گفته است: ((اگر می‌خواهی خدا با تو سخن بگوید، قرآن بخوان)). یکی از نیازهای بشر، گوش دادن به کلام خداوند است حتی آوای دل نشین قرآن نیز دردهای او را تسکین می‌دهد ونیاز بشر را بر می‌آورد.

بررسی میزان تأثیر قرآن کریم بر زندگی

اضطراب پدیده شایع عصر ماست ،اما پیشینه ای به طول تمامی تاریخ دارد واز این رو ، همواره مورد توجه بوده است .در تحقیقات فراوان ، تأثیر انواع موسیقی ، برکاهش اضطراب ، مورد ارزیابی قرار گرفته است . یکی از اقسام موسیقی ، موسیقی ناشی از تلاوت قرآن کریم است ، این موسیقی عرفانی و دلپذیر، یکی از با شکوه ترین ابعاد اعجاز بیانی قرآن مجید است . حتی گوش دادن به آوای قرآن نیز روی روح وروان انسان تأثیر فراوان گذاشته و باعث کم شدن اضطراب و دلهره می شود ،حتی گوش دادن به قرآن ویا خواندن قرآن نیز، باعث ازبین رفتن افسردگی می شود و به انسان آرامش می دهد.

قرآن آنلاین

امروزه پیشرفت گسترده علم بر کسی پوشیده نیست و دسترسی مردم به اینترنت به یکی از ساده ترین کارها تبدیل شده است. قرآن کریم نقش بسیار زیادی بر زندگی انسان ها در طول تاریخ داشته است و همواره یکی از آرام بخش ترین کتاب ها می باشد که پلکانی به سوی بهشت است. شما با کمک این سایت می توانید درهر لحظه وهر کجا به قرآن کریم دسترسی داشته باشید و از تاثیرات بی شمار آن بر زندگی بهره ببرید. بخش قرآن وب‌سایت تاریخ ما امکان دسترسی به یک سایت قرآن با امکاناتی چون ترجمه فارسی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید