خانه » چرا تمبر در موسیقی مهم است؟

چرا تمبر در موسیقی مهم است؟

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا نت های یکسانی که در دو ساز مختلف نواخته می شوند اینقدر متفاوت هستند؟ این همه به خاطر تن صدا است! تمبر در موسیقی به عنوان “رنگ” نیز شناخته می شود. این کیفیت و لحن صدا است که آن را منحصر به فرد می کند. درک تن صدا برای نوازندگان بسیار مهم است، چه ساز می نوازید و چه آواز می خوانید. در این راهنمای نهایی، شما با تعریف تمبر، مثال‌های تمبر و عواملی که بر تمبر تأثیر می‌گذارند، آشنا می‌شوید. با ماهمراه باشید تا علاوه کسب اطلاعات بیشتر و دانلود گلچین آهنگ عربی، موسیقی را بگونه ای متفاوت تجربه کنید…

تعریف موسیقی تیمبر چیست ؟

چگونه تیمبر را در موسیقی تعریف کنیم؟ وقتی می خواهید لحن یا کیفیت متفاوتی را در یک قطعه موسیقی تولید کنید، دانستن اینکه تن صدا در موسیقی چیست به شما کمک می کند. تمبر همچنین به عنوان حواس شنوایی تولید شده توسط یک موج صوتی تعریف می شود. به عبارت دیگر برای توصیف تامبر، به ویژگی های یک صدا اشاره دارد که به شما کمک می کند آن را از هر صدای دیگری تشخیص دهید.

برای مثال، می‌توانید تفاوت بین شنیدن صحبت‌های پدرتان در مقابل مادربزرگتان را تشخیص دهید، زیرا هر کدام از آن‌ها صدای متمایز خود را دارند. صداهای مختلف با استفاده از کلماتی مانند برنجی، نفس‌گیر، گرد، پر یا روشن توصیف می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به خواندن ادامه دهید! می‌توانید از انواع مختلف تایم آوازی برای ایجاد صدایی استفاده کنید که «احساس» یا احساس مناسبی به موسیقی شما بدهد. تیمبر فاکتورهای زیادی دارد. به عنوان مثال، وضعیت بدن هنگام نواختن ساز یا نفس کشیدن هنگام آواز خواندن .

فراتون، فرکانس و تایم در موسیقی

دلیل اینکه سازها می توانند دقیقا همان نت را بنوازند اما صدای متفاوتی تولید می کنند، به دلیل زیر و بم های اولیه و تون های تولید شده است. تایم موسیقی به شدت به شکل موج آن بستگی دارد، که با تعداد تون ها (هارمونیک های AKA) موجود، فرکانس آنها و شدت نسبی آنها متفاوت است. طیف فرکانس توزیع دامنه امواج صوتی است. این نشان می دهد که موسیقی چقدر بلند یا ملایم است. آهنگ های بیس دار عربی نمونه ای از موسیقی های بلند هستند

چه عواملی بر تایم در موسیقی تأثیر می گذارد ؟

نوازندگان بر اساس ساز خود و تعداد فرکانس هایی که ساز ساطع می کند، صداهای متفاوتی ایجاد می کنند.  بنابراین، چه عواملی بر تن صدا در موسیقی تأثیر می گذارد ؟ بسته به ساز، چندین مورد وجود دارد. به عنوان مثال، روشی که کسی هوا را از طریق یک ابوا هل می‌دهد، به فرکانس‌های صوتی منتشر شده و نحوه شنیدن آن کمک می‌کند و به آن صدایی متمایز می‌دهد.

  • هوای اجباری
  • کنترل تنفس
  • وضعیت بدن
  • تفاوت در فرکانس ها
  • شکل یک ساز
  • پاکت صدای ساز

راه هایی برای توصیف تمبر در موسیقی

ممکن است کلمات متفاوتی را در ارتباط با صداهایی بشنوید که به طور خاص در موسیقی آوازی، تن را توصیف می کنند. عوامل مشترک بالا منجر به این صداها می شود. در اینجا چند روش وجود دارد که می توانیم تایمبر را توصیف کنیم:

سوراخ کردن : صدای بلند و بلند

نازال : اهنگ های کم و گام پایه بلند

مسطح : در زیر و بم کمتر

ابریشمی : صدای صاف و نرم

ملو : تعداد کمی از هارمونیک های بالایی با زنگ های قوی و اساسی

گرم : باس و آواز برجسته هستند در حالی که صداهای بالاتر اینطور نیستند

تنفس : قادر به شنیدن جریان هوا

ویبراتو : نت طولانی که در فرکانس و لحن تغییر می کند

به عنوان مثال، سلین دیون صدایی دارد که اغلب به عنوان “ابریشمی” طبقه بندی می شود، در حالی که تصور می شود باب دیلن لحن “بینی” دارد.همچنین ممکن است علاقه مند باشید: چگونه در آواز خواندن بهتر شوید و سبک آوازی خود را پیدا کنید.

وقت آن است که تمبر خود را تمرین کنید!

اکنون که می دانید تیمبر در موسیقی چیست، چگونه می توانید آن را در موسیقی خود اعمال کنید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای تمرین تیمبر به‌عنوان یک خواننده و ایجاد پیشرفت‌ها، کار با یک مربی آواز است – کسی که درک عمیقی از تیمبر و استفاده از آن دارد.

یک معلم صدا می تواند منحصراً با شما کار کند تا به شما کمک کند کیفیت و لحن متمایز خود را شناسایی کنید. آنها همچنین به شما نشان می دهند که چگونه آن را تنظیم کنید تا صدا و زیر و بم مورد نظر خود را به دست آورید، به خصوص زمانی که روی آهنگ خاصی کار می کنید که به احساس یا احساس خاصی نیاز دارد.خواه این آهنگ ها ملایم و کلاسیک و خواه آهنگ های شوتی بیس دار باشند .

از آنجا که هیچ کس دیگری مانند شما در جهان وجود ندارد، یاد بگیرید که قدردانی کنید و به صدای منحصر به فرد خود افتخار کنید. چه خواننده یا نوازنده باشید، تن صدایتان شما را متمایز می کند و به شما کمک می کند تا شما را از سایر هنرمندان متمایز کنید!

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید