خانه » چگونه آهنگ های خود را منتشر کنیم

چگونه آهنگ های خود را منتشر کنیم

اگر هدف شما به حداکثر رساندن حق امتیاز و کنترل خلاقانه است، پس انتشار خود می تواند موهبتی باشد. اما شما همچنین باید تعداد زیادی کار اضافه کنید، زیرا از حمایت و نفوذ یک ناشر برای انجام وظایف اداری و رساندن کار خود به بیرون برخوردار نخواهید بود. در این مقاله می خواهیم یک توصیه ساده را با شما در میان بگذاریم. توصیه‌ای که ممکن است در هنگام کسب درآمد از ساخته‌هایتان، بازی را تغییر دهد: چرا باید موسیقی خود را خودتان منتشر کنید؟ با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به بررسی این سوال که چگونه آهنگ های خود را منتشر کنیم ، بپردازیم . همچنین میتوانید با همراهی با ما و دانلود بهترین آهنگ های خوانندگان زن ؛از زیباترین ها لذت ببرید…

اول از همه: انتشار موسیقی به تجاری سازی آهنگ های موسیقی مربوط می شود، نه ضبط صدا. بنابراین، این اطلاعات مربوط به ترانه سرایان است، نه به هنرمندان ضبط – اگرچه اگر هم بنویسید و هم اجرا کنید، انتشار خود می تواند بسیار مرتبط باشد. برای درک اینکه چرا انتشار موسیقی برای ترانه سراها بسیار مهم است، بیایید نگاهی به نحوه توزیع حق امتیاز آهنگسازی بیندازیم: به طور معمول، 50٪ حق امتیاز برای آهنگسازی به نویسنده و 50٪ به ناشر تعلق می گیرد. که به عنوان سهم نویسنده و ناشر شناخته می شود. سهم نویسنده  همیشه  متعلق به هنرمندان است، در حالی که سهم ناشر به طور کلی بین ترانه سرا و ناشر آنها طبق قرارداد انتشار تقسیم می شود.

 بنابراین، اگر فقط در PRO خود به‌عنوان نویسنده ثبت‌نام کرده‌اید (و قراردادی برای انتشار ندارید)، تنها 50 درصد از حق امتیاز آهنگسازی خود را دریافت می‌کنید. با انتشار خود، می توانید به آن 50 درصد دیگر دسترسی داشته باشید و حق امتیاز کاملی را که باید دریافت کنید.

چند نکته مهم در انتشار موسیقی

انتشار خود موسیقی شما آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست: فقط نیاز به ثبت نام به عنوان یک ناشر با یک PRO دارد. بخش سخت، ایفای نقش واقعی یک ناشر است: تبلیغ موسیقی خود، ارتباط با هنرمندان ضبط کننده، و به حداکثر رساندن جریان نقدی حق امتیاز شما.

·       مطمئن شوید که موسیقی شما هنوز منتشر نشده است

این ممکن است کمی بیرون از ذهن به نظر برسد، اما ممکن است قبلاً به طور تصادفی موسیقی خود را منتشر کرده باشید – ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید. به عنوان مثال، هنگام توزیع موسیقی خود از طریق جمع‌آوری‌کننده‌هایی مانند TuneCore یا CDBaby، می‌توانید بدون اینکه متوجه شوید از خدمات مدیریت انتشارات استفاده کنید. بنابراین، قبل از هر چیز، مطمئن شوید که ساخته های شما هنوز منتشر نشده اند.

·       آهنگ های خود را تبلیغ کنید

اکنون، در مرحله قبلی به اندازه کافی آسان برای تکمیل است، و پس از انجام، می توانید شروع به کسب سهم ناشر در بالای سهم نویسنده کنید. اما حواستان باشد – اگر خودتان موسیقی خود را منتشر می کنید، شرکت انتشاراتی در کنار خود ندارید، که اغلب جزء لاینفک موفقیت شما به عنوان یک ترانه سرا است. بنابراین، اگر امیدوار هستید که شغل یک ترانه سرا را بسازید و آهنگ های خود را به بیرون برسانید این به معنای ایجاد شبکه، نوشتن برای هنرمندان بهتر، ارائه آهنگ های خود به سرپرستان موسیقی و جستجوی فرصت های همگام سازی و غیره همانند آهنگ های معروف خوانندگان زن و مرد ایرانی و… است.

مزایای موسیقی خودنشر

خودنشر مزایای بسیار زیادی دارد، از جمله کنترل خلاقانه و درآمد بیشتر، اما همچنین معایب بزرگی، مانند تمام کارهای تبلیغاتی و اداری که باید انجام دهید. مزایا و معایب را در زیر می‌بینیم:

1. حقوق کامل

این بزرگترین مزیت انتشار خود موسیقی شماست: شما حق نسخه برداری خود را یا با کسی به اشتراک نمی گذارید، و به تعهداتی که بخشی از اکثر معاملات انتشارات هستند متعهد نیستید. شما مالک 100٪ حقوق موسیقی خود هستید و می توانید هر طور که بخواهید مجوز آن را بگیرید.

2. سود کامل

این به نکته بالا می رود: با حفظ 100٪ حقوق موسیقی خود، 100٪ از سودی را که ساخته های شما ایجاد می کند نیز دریافت می کنید. شما به خاطر قرارداد انتشار نامطلوبی که زمانی امضا کردید، خودتان را لگد نخواهید کرد و تمام حق امتیازهای از دست رفته را ناراحت نخواهید کرد.

3. کنترل کامل بر حرفه خود

از آنجایی که ناشران وظیفه ایجاد فرصت‌های تجاری برای آهنگ‌های شما را دارند، کنترل زیادی روی قوس حرفه شما نیز اعمال می‌کنند. با انتشار خود، کنترل کاملی بر مکان استفاده از موسیقی، هنرمندانی که با آنها کار می کنید، نحوه همگام سازی موسیقی شما و موارد دیگر دارید. بار دیگر، شما هیچ تعهدی ندارید، هیچ تعهدی برای آهنگ حداقلی ندارید – آزادی!

شما در این مسیر میتوانید از زندگی نامه هنرمندان مطرح و مراحل ساخت و انتشار معروف ترین آهنگ های آن ها به ویژه آهنگ های جدید و قدیمی خوانندگان زن الگو بگیرید و موفق شوید.

به این آهنگ چه امتیازی می دهید؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. شمارش آرا: 0

اولین نفری باشید که به این آهنگ امتیاز می دهید.

دیدگاه خود را بگذارید